tisdag 7 juni 2011

jag vill göra:

Jag tänkte göra en liten lista på saker som jag vill göra en vacker dag och sedan försöka uppfylla dem inom en framtid:

- Göra egen currypasta
- Fullfölja ett "äkta vara" experiment
- Laga en hel fisk av något slag
- Göra egna dumplings!
- Laga något med jumboräkor
- Testa egen babaganoush
- Koka egen buljong
- Testa en ny kryddört som jag inte ätit
- Laga smaskiga rätter med endast säsongsbetonade ingredienser
- Återupptäcka torkad frukt och hitta på något roligt
- Test laga något riktigt svårt
- Improvisera mera!
- testa göra saker som man annars brukar köpa färdigt: pesto, mango chutney etc.
- flera tema inlägg!

1 kommentar:

  1. Jag bjuder in mig själv på middag/fika när du tänker: Testa en ny kryddört, Återupptäcka torkad frukt och hitta på något roligt, samt Improvisera mera! :) ...och det där med kryddorna; jag borde verkligen också ta mig i kragen där...

    SvaraRadera