tisdag 15 november 2011

Stockholmsresa

Liten bloggpaus i helgen, men jag har varit på en liten semester i Stockholm och såklart hittade jag lite godbitar i dubbel bemärkelse som jag köpte med mig hem. Jag fyndade en jättefin bok som man ser på bilden Aromatiska blad, där olika örter får ett eget kapitel tillsammans med deras smakkompisar och recept. Den hittade jag i en supermysig bokaffär Bok och bild på Drottninggatan där man kunde fynda böcker till billiga priser. Hett tips om man besöker Stockholm och är ute efter julklappar.
Sedan besökte jag Hötorgshallen och jag som inte varit i Stockholm på flera år fann detta väldigt roligt. Jag hittade puylinser som jag har letat, letat och letat efter väldigt kul. På Pierias Livs hittade jag linser men också lite roliga kryddor som jag också har letat lite efter, speciellt creol- och cajunkrydda!

2 kommentarer:

  1. Borgeby Kryddgård har en förvånansvärt stor och smått fantastisk affär i just Borgeby utanför Bjärred. Om du inte varit där så föreslår jag ett besök genast :) Där finns ALLT!

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Som icke skåning var jag inte helt 100 på var Bjärred ligger men till min lycka tog det ynka 40 min med buss från Malmö :)

    SvaraRadera